Weer thuis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Jennie en Wim Engelenburg - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Jennie en Wim Engelenburg - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Jennie en Wim

13 Oktober 2011 | Nederland, Utrecht

Hallo allemaal,

Daar zijn we dan met het laatste reis verslag en wel vanuit huis! Iets wat aan de late kant, want zoals verwacht betekend thuis komen werk aan de winkel, plotseling is het vrije leventje over en komt er weer van alles op je af.
Het laatste stuk op de fiets was eerst nog erg mooi, nadat we uit Monschau waren vetrokken was het meteen weer de hevels in en zo steil en ruig dat ik zelfs moest afstappen en dat was mij nog niet echt veel gebeurd deze reis. Kwam ook omdat het pad toch wel erg bezaaid lag met grote losse stenen en erg smal was met een redelijke diepe afgrond aan de rechter zijde, dus even slingeren en….. Dus het zekere voor het onzekere genomen en even de fietsen duwen. Het was wel weer een mooie dag en een mooie route. De volgende dag reden we het heuvellandschap uit en ging het nu echt richting Nederland en dat was te merken ook, de temperatuur ging omlaag en de eerste wolken kwamen opzetten, maar toch nog droog gehouden. Op donderdag zijn we de grens met Nederland nog niet over of het begint meteen te regenen en niet zo’n klein beetje ook, dus die dag echt drijfnat . Gelukkig hadden we een hotelletje in Arcen gereserveerd, ook reserveren hadden we deze reis nog niet gedaan maar nu kwam het niet slecht uit. Geen gezoek, snel de natte kleren uit en warm douchen. Op de zaterdag hebben we weer het zelfde onderkomen als op de heenweg geboekt, de Boshoek in Schaijk, ook nu waren onze kinderen daar naar toe gekomen voor een eerste ontmoeting, maar deze keer ook mijn moeder en Nina (vriendin van Remco). Natuurlijk waren de eerste minuten wel even emotioneel, maar daarna heerlijk bijgepraat tijdens een etentje.
Voor zondag, onze allerlaatste fietsdag van deze reis, was er veel regen voorspeld en dus zijn we vroeg opgestaan om toch zoveel mogelijk kilometers droog te fietsen, maar op het moment dat we in Schaijk vertrokken was het wel fris ,maar de zon scheen. Meteen goed tempo gemaakt, maar de zon is eigenlijk blijven schijnen tot we rond 12 uur in Bunnik aankwamen. Daar verplicht tot half 2 in een restaurantje gezeten, we mochten niet voor 2 uur thuis komen. Nu begrijpen we waarom, het onthaal thuis was om kippenvel van te krijgen! De hele straat versierd met vlaggetjes, een erehaag van fietsen, veel familie, vrienden kennissen applaudisserend langs de weg en muziek uit de luidspeakers. Wat een geweldige sfeer. Helaas was het wel begonnen te regenen dus al snel moesten we naar binnen, maar dat mocht de pret niet drukken! Een fantastisch ontvangst!!
Maar helaas het zit er op, nu weer in een ritme komen, nog even een paar weken thuis om bij te komen en daarna weer aan het werk. Binnenkort komen we nog met een samenvatting, een overzicht van hoogtepunten en de uiteindelijke route die we hebben afgelegd, dus helemaal klaar is het nog niet, dus weer tot binnenkort!!
Groeten uit Utrecht van Jennie en Wim

• 14 Oktober 2011 - 13:00

Rick & Irma:

Wat moet het heerlijk zijn om al jullie liefjes weer in de armen te sluiten! Jen's gezicht op de foto zegt genoeg! Welkom thuis!

• 15 Oktober 2011 - 09:33

Ton:

Hallo Kanjers.
    ik heb de hele reis gevolgd van jullie en vind het werkelijk schitterend wat jullie gepresteerd hebben.ongetwijfeld zullen er ook minder leuken dingen op de reis gebeurd zijn maar al met al
    een geweldige prestatie.Jullie moeten bezegend zijn met een geweldig uithoudings vermogen anders hou je zo'n lange tocht niet vol. Geniet nu maar weer samen met de kinderen en wie weet ligt er weer een nieuw plan op tafel.
    Heel veel groeten van een van de mannen die jullie op de dijk in Tegelen ontmoet hebben.

Ton.

• 17 Oktober 2011 - 12:57

Geert En Charla:

hallo lieve mensen.
    fijn om weer thuis te zijn ? we hebben jullie nog wel gevolgd maar weinig tijd gehad om te rageren. Er is in ons leven na Turkije ook het een en ander veranderd kijk maar eens op www.bedenbreakfast-harderwijk.nl
    Zo zie je maar dat alles zin heeft, we hopen dat het gewone leven snel weer went en als jullie eens in de buurt zijn van harte welkom.
    Geert en Charla

• 24 Oktober 2011 - 09:15

Hans (Edirne):

Hoi Jennie en Wim,
    Gefeliciteerd met de thuiskomst! was wel een heel warme ontvangst zo te lezen. Ik heb de afgelopen maanden jullie wederwaardigheden redelijk gevolgd. Alweer een beetje thuis gevoel? Lijkt mij heel moeilijk wennen, ik had het er na 2 maanden al heel moeilijk mee.
    Nog nieuwe plannen? Ik wil naar St. Petersburg gaan fietsen, maar wanneer is nog een beetje de vraag.
    Fietsgroet! Misschien zien we elkaar nog eens fietsen in de buurt van Utrecht.

• 25 April 2012 - 13:29

Carla Pinho:

Dear ciclying couple, congratulations for your nice tour around so many beautiful places in Europe as far as I could see in this webpage. The reason I am writting is becaus I lived in Holland and made good friends as Ayfer Cecenoglu who I have been looking for contact in the internet and came across her name posting a comment on your trip as well. If I found the right Ayger Cecenoglu I am not very much sure. So, could I ask you to forward her (I assume she is a friend of yours since she posted the comment) my email (carlasantosdepinho@gmail.com) and ask her to email me if she is the right Dutch friend I met 20 years ago when I lived in Holland. Thank you so much and good luck with your bike trips! make the best out of it! Cheers, Carla Pinho